verpleegsterysabelingambia.reismee.nl

De eerste dagen

Hoi allemaal!

Ik ben hier heel goed aangekomen. Ze stonden me op te wachten op de luchthaven toen ik aankwam, heel leuk. Het waren alhagie en Marion, een Nederlandse vrijwilligster die hier al 6 weken is.. Ik heb hier een ruime kamer en hier is nog een andere Nederlandse vrijwilligster, Astrid. Heel leuke dames die me direct mee op pad hebben genomen. Astrid heeft me gisteren de omgeving laten zien. Hier wonen op het kleine domeintje, compound, hier nog enkele gambianen, allemaal heel vriendelijke mensen. Iedereen zegt hier dat ik welkom ben en iedereen bedankt me om hier te komen helpen. We zitten wel afgelegen, niet zo heel ver van de kust. Ik ben gisteren met een Astrid naar het strand geweest om te gaan kijken hoe de vissersboten de vis boven halen. Heel leuk om te zien maar wat een stank daar..vandaag ben ik naar de Medicare kliniek geweest waar ik ga werken. Heb er een rondleiding gekregen en heb meteen al geholpen met bloeddruk meten, temperatuur en saturatie nemen. Deze namiddag ben ik naar het Health center geweest, dat is hier niet zo veraf. In de namiddag is het er rustiger dus er was niet zo veel te doen. Woensdag ga ik er terug naar toe en morgen mijn eerste echte dag in de Medicare kliniek. Deze namiddag in het Health center gaven ze een volwassen dosis paracetamol tablet aan een baby, schrok wel even. Ze deden het in de helft maar uit onwetendheid en gebrek aan middelen kunnen ze niets anders geven. Het is hier heel warm maar 's avonds koelt het wel erg af.

Zonnige groetjes,

Ysabel


Reacties

Reacties

Marc van hoof

Hey Ysabel
Ik volg je hoor! Interessant!
Groetjes
Marc

Lieke, Lia, Elle - team VW

Hallo Ysabel,
Wat fijn dat je goed bent aangekomen en een hartelijk welkom hebt gehad! Leuk om te lezen over je eerste ervaringen in de kliniek en health center. We gaan je avonturen met veel plezier volgen :)
Groetjes Lieke, Lia & Elle

Stef

Hey,

Doe dat goed daar. Geen zorgen voor de patiënten die je hier achterlaat. We hebben alles onder controle. Tegen dat je terug bent maken we het aantal mooi rond naar 30ptn/dag.

Katrien

een van onze patiënten in de Volkstraat ... was vertederd over je foto met het babytje ...
Vele groeten van iederen!

Karine

Dag Ysabel,
Een warme ontvangst gehad bij je aankomst. Het avontuur gaat beginnen.
Ik kijk alvast uit naar de verhalen en mooie foto's.

Nathalie

Superfijn om te lezen! Veel succes met je vrijwilligerswerk!!!!!
Ik mis je. Xx

Evi

Blij om te lezen dat je goed bent aangekomenen en de eerste dagen al zijn meegevallen!
Ik blijf u volgen en kijk al uit naar een volgend verslag ;)

Peggy

Inderdaad brrr seg wat schrikken als je ziet dat ze 500 mg paracetamol aan een baby geven.
Maar zoals je zegt, wat moeten ze anders doen ginds?
Zo zal je wellicht nog vele zaken tegenkomen.
Jij kan niet anders dan terugkomen als een nog betere verpleegkundige.
Ik kijk uit naar meer berichten en verhalen.
Werk ze daar en zuig de ervaringen maar goed in je op!
Veel plezier en stay safe!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!