verpleegsterysabelingambia.reismee.nl

After weekendvibes

Hoi iedereen

Mijn eerste volledige weekend is hier voorbij gevlogen. Zaterdag ben ik eerst bij een Belgische verpleegster die hier woont geweest. Zij werkt hier in een ziekenhuis en doet hier een soort van thuisverpleging. Ik was bij een huisbezoek van haar en volgende week ga ik ook 1 patient van haar overnemen. Daarna had ik nog een workshop batik, "tie en dry" samen met Astrid. Dat was heel leuk om te zien hoe ze dit hier maken en hoe goed deze vrouwen hier in zijn! Ik heb een tafellaken gemaakt waar ik zelf wel blij mee ben. De rest van de dag hebben we nog op het strand doorgebracht in senegambia, lekker relax. Gisteren heb ik nog eens djembé kunnen spelen, wat ik heel leuk vond aangezien ik djembélessen in België heb gevolgd een paar geleden. Er repeteerde een groep die regelmatig optredens heeft en ik mocht mee repeteren. Ik mocht nog eens komen meedoen dus daar ben heel blij om. Vandaag ben ik terug in het ziekenhuis gaan werken. Het was een hele leuke dag want ik heb nog eens bevalling kunnen bijwonen! Het is meisje en alles is was in orde met moeder en kind. Ik heb wat gerustgesteld tijdens de weeën en heb achteraf het kindje gewassen. In dit ziekenhuis is er een dokter die de bevalling doet en hij stelde ook de moeder gerust tijdens de bevalling, wreef over haar rug. Er was duidelijk een verschil met wat ik in Senegal gezien heb want daar was er nooit een dokter bij betrokken. De vrouwen mochten daar hun pijn niet laten zien, werden alleen gelaten tijdens hun weeën en werden niet gerustgesteld. Hier werd er heel lief met de vrouw omgegaan. Hopelijk komen er nog meer van deze dagen!

Reacties

Reacties

Tanja

Leuk te horen dat je het daar wel stelt...

Mieke

Super om te lezen.Heb daar ook nog op het strand gelegen?

Lieke, Lia, Elle - team VW

Hoi Ysabel. Leuk om te lezen dat je je vermaakt en dat de tijd voorbij vliegt :) Heel fijn ook dat alles goed gaat op het project! Veel plezier & succes nog!

Kimberly

Nog veel succes op je avontuur en blij dat alles goed is daar

De papa

Ben blij dat alles goed gaat, en veel plezier daar xxxxx?❤️

Nathalie

Super om te horen dat het zo goed meevalt. Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!