verpleegsterysabelingambia.reismee.nl

Avontuur in het ziekenhuis

Hoi iedereen

Hier nog eens een berichtje. Het gaat hier nog steeds super met mij. Deze week hadden we hier 5 nieuwe vrijwilligers, onder hen een medisch team die hier cpr training hebben gegeven in een ziekenhuis. Jammer genoeg hebben we vandaag al terug afscheid moeten nemen van deze leuke mensen!

Vandaag heb ik in het ziekenhuis gewerkt. Zoals elke zaterdag geholpen met de vaccinaties bij baby’tjes. Daarna ben ik nog gaan helpen op de gewone afdeling en de verloskamer. Het was heel druk vandaag, vele opnames en 4 vrouwen die tegelijk in arbeid waren. Ik heb op beide diensten op de drukke momenten geholpen. Vandaag was er eigenlijk te weinig personeel voor deze drukte dus ze waren heel blij dat ik er nog was. Soms gelopen van het een naar het andere. Uiteindelijk ging 1 van de bevallingen niet vlot genoeg en werd er beslist voor een keizersnede. Dit heeft heel lang geduurd vooraleer het ook effectief gebeurde. Eerst moest de betaling in orde gemaakt worden en zien of ze het konden betalen. Het was ongeveer 15 000 dalasi en zij had al een verzekering waardoor dat ze maar de helft moest betalen. Toen dit in orde was dan was de gynaecoloog naar huis om te gaan eten dus moest daar weer op gewacht worden. Een paar uur later heb ik uiteindelijk geassisteerd bij deze keizersnede. Moeder en baby meisje stellen het wel en zij en haar familie hebben mij bedankt voor alles wat ik vandaag gedaan had voor hen. Toen we aan het wachten waren tot de keizersnede kon plaatsvinden heb ik nog geassisteerd bij een gewone bevalling. Ook dit was een meisje. Deze vrouw had heel lang weeën gehad en was ook heel blij dat ik er was bij geweest om haar te steunen.

Wat was het fijn om dit allemaal mee te mogen maken en zo’n dankbaarheid te mogen ervaren!


Liefs

Ysabel

Reacties

Reacties

Petra van den Heuvel

Wat een ontzettend mooie ervaring Ysabel.

Karine

Prachtig Ysabel wat uit doet. Geen ambitie om vroedvrouw te worden. Geniet nog van dit mooie avontuur.

Karine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!