verpleegsterysabelingambia.reismee.nl

Health center

Hallo allemaal,

Ik ben nu al enkele keren naar het Health center geweest. Dit is zo'n 10 min wandelen van onze verblijfplaats. Daarnaast is de lower basic school waar Astrid vrijwilligerswerk doet. Het Health center is de enige medische voorziening voor de bewoners van Tanji. Het is nogal primitief en de kennis van de mensen die er werken is ook niet zo heel breed. Ze schrijven bijna altijd dezelfde medicatie voor, er is ook niet veel medicatie voorhanden. De apotheek is nogal beperkt en aan kinderen geven ze gewoon 1/2 of 1/4 van een volwassen dosis. Wat me ook opvalt is dat er veel antibiotica gegeven wordt. Dit wordt ook door de verpleegster gegeven met een heel beperkt onderzoek vooraf. Ik heb enkele wondes verzorgd maar materiaal is hier ook zeer beperkt voorhanden. Ze hebben geen ontsmettingsmiddel, alleen handalcohol en dat gebruiken ze om alles te ontsmetten. Doet heel veel pijn natuurlijk. Pleisters zijn er ook niet. Een mepitel en allevyn ligt hier dan weer wel maar ze weten niet hoe dit te gebruiken. Gisteren was er een jongetje met een snede boven zijn oog, ik denk dat dat gehecht moest worden maar dat hoefde volgens hen niet. Ze kunnen het hier ook niet denk ik. Dit zijn al een beetje mijn eerste indrukken van het Health center

Groetjes 

Ysabel 

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!